onsdag 27 februari 2013

Det finns alltid en anledning

Vad vi än gör så gör vi det av en anledning och vet jag syftet med det jag gör så blir det enklare att göra det bra.
Min förra blogg Den röda tråden hade ett väldigt tydligt syfte - jag hade fått en förfrågan från en av mina kollegor att dela med mig av mina tips&trix i möten på arbetsplatsen. Med tiden förlorade detta sin charm och jag var sugen på att prova något nytt så jag i samband med att jag bytte arbetsplats så valde jag att ge mig på en ny blogg.
Vad vill jag åstadkomma med den här bloggen då? Min tanke är att tvinga mig själv till skärpa genom att formulera mina tankar inom områden som mål och målstyrning samt ledarskap för att uppnå resultat. På sikt tror jag att detta leder mig till nya tankar och förhindrar slentrian i  mitt ledarskap. Dvs syftet är helt själviskt, jag vill bli bra på det jag gör och hitta rätt vägar till de långsiktiga resultaten.
Men ... så ser jag ju att den här bloggen även läses av många och då börjar jag fråga mig VARFÖR? Vad är just du ute efter? Om jag får dela dina tankar och önskemål kanske jag kan tillfredställa din nyfikenhet inom vissa områden. Kommentera fritt och lika gärna anonymt som under ditt eget namn!