torsdag 17 april 2014

Dags för comeback?


Visar 20140417_181608.jpg

Dåliga dagar på jobbet har väl alla ibland, dåliga veckor inträffar också. Någon gång blir det en riktigt bottenvecka och en gång inträffar det som blir den allra värsta veckan i hela ens karriär. Avslutas den mardrömsveckan med att en kompetent och omtyckt medarbetare säger upp sig ... ja då svartnar det.

Men då kommer jag hem och hittar Olof Röhlanders bok "Bli en vinnarskalle" på köksbordet i vilken jag fördjupar mig i påståenden som

 "Vinnarskalle kan vara att inte låta sig styras utan strid. 
Att tampas med livet och aldrig ge sig"

"Älska dåliga odds"

"Det går alltid att börja om igen"

Jag tänder en brasa, läser vidare och tänker att det kanske ändå finns ett litet ljus någonstans därframme, att jag kan och vill göra mig redo för en comeback efter helgen.

Tack Olof Röhlander för att du inspirerade på cykelhelgen på Isaberg Mountain Resort, tack till min man som köpte boken och en stor kram till sonen som slarvigt lät den ligga kvar på köksbordet.