onsdag 29 maj 2013

Det ska vara lätt att göra rätt - forts

Jag fick höra av en kompis att jag var den första hon hade träffat på som förvarade sina smycken i en skål i köket.  Jamen det är ju dit jag går först när jag kommer hem från jobbet och börjar omvandlingen till mitt ”hemma-jag” och det är ju i köket jag dricker den sista koppen kaffe innan jag ger mig iväg på morgonen, så var annars skulle jag ha dem för att inte behöva springa omkring och leta?
Och här kommer ett par exempel till på mina egna lösningar för att slippa tänka på oväsentligheter:
  • Krokar i barnens garderober istället för lådor, hyllor och korgar, så behöver de inte vika ihop sina kläder.
  • Mallen till månadsrapporten kompletteras med referenser till var jag hittar data jag behöver för att fylla i den.
  • Årets mål formulerade och sammanfattade på 1 sida som medarbetaren alltid kan ha framme (återkommer vid tillfälle till detta)



Vilka är dina lösningar?