fredag 31 maj 2013

Älska eller hata

En del älskar dem, de tekniska nyheterna som ideligen dyker upp i vår vardag och själv är jag en av entusiasterna. Jag är aldrig så nöjd som när jag hittar en ny app eller ngn funktion jag inte upptäckt tidigare, förstår hur den fungerar och sen får den att jobba för mig!
Men andra hatar dem, känner sig i underläge, förstår inte syftet etc etc. Men om man nu inte hör till entusiasterna, skulle man inte helt enkelt bara inkorporera dem i sin vardag som man gör med sin gräsklippare eller skruvdragare, utan att ondgöra sig över dagens teknikinvasion och stressen den för med sig?

Och hur är det nu hon brukar säga min gamla bästis (BFF J) – det är teknikförståelsen det kommer att hänga på vem i vår generation som hänger med in i framtiden.  Så hon är med överallt – sociala nätverk, spel, appar, mobiler … you name it … och har kul!